Страницы

loading...

sâmbătă, 10 noiembrie 2018

Cyber bullying și discriminare rasială

În ultima vreme, hărțuirea cibernetică și ura față de anumite grupuri de persoane au crescut, în special în rețelele sociale precum Twitter, Facebook și Instagram. Islamophobia, antisemitismul și alte forme de impresii negative similare au dominat spațiul cibernetic. O să discutăm analitic modalitățile și mijloacele de combatere a fenomenelor menționate mai sus într-o manieră amiabilă și viabilă.


Potrivit lui Bill Belsey (2000), hărțuirea cibernetică este definită ca activitate care implică utilizarea tehnologiilor informației și comunicațiilor pentru a susține comportamentul deliberat, repetat și ostil al unui individ sau al unui grup care intenționează să facă rău altora. În această epocă digitală, este fără îndoială că majoritatea copiilor au propriile telefoane mobile, iar prin conectivitatea rapidă la Internet este sigur să presupunem că majoritatea copiilor au cel puțin un cont social media. Acest lucru crește șansa ca ei să fie un cibernetic sau să fie cibernetici. Islamophobia și antisemitismul sunt în general asociate cu intimidarea. Într-un raport Trust din 1991, islamofobia a fost definită drept ostilitate față de musulmani și, prin urmare, teamă sau nemulțumire față de toți sau majoritatea musulmanilor. Întrucât antisemitismul este prejudecata, discriminarea și ura împotriva evreilor ca grup național, etnic, religios sau rasial (Lipset, 1969). Aceste activități de hărțuire cibernetică pot fi oprite și prevenite prin creșterea gradului de conștientizare a practicilor islamice și a iudaismului, prin consilierea studenților care sunt agresați de cibernetică și prin eforturile guvernului de a opri cyberbully.
Activitățile de hărțuire împotriva evreilor și musulmanilor reprezintă o problemă care poate fi oprită prin creșterea gradului de conștientizare a practicilor islamice și a iudaismului. Conștientizarea poate fi ridicată prin campanii de operare despre credința islamică și despre iudaism. Aceste campanii ar trebui să se desfășoare pe tot parcursul anului în școli și în spațiile publice. Guvernele și școlile ar trebui să vadă partea mai strălucitoare a acestor două religii, în loc să le stereotipeze ca fiind teroriste, în conformitate cu ceea ce sa întâmplat în evenimentele atacurilor din 11 septembrie din New York (2001) și ale lui Charlie Hebdo (2014). Potrivit lui Martin et al. (2011), stereotipurile clasifică informațiile despre ceilalți în viața de zi cu zi. Campaniile ar trebui să aibă activități precum discuțiile culturale despre ce credințe islamice și despre iudaism. Ce ar putea fi mai bine decât un pic de bomboane ochi pentru a vă atrage atenția? Îmbrăcămintea și accesoriile pot fi folosite ca mijloace de informare pentru a răspândi conștientizarea. Exemplu, poți purta un tricou albastru în sprijinul credințelor islamice și al iudaismului. Jocurile și activitățile cu musulmanii și evreii vor arăta cât de prietenoși și distractive sunt în contrast cu stereotipurile pe care oamenii le au despre ele. Programele de schimb de studenți sunt o modalitate bună de a sensibiliza elevii musulmani sau studenții evrei. Acești studenți își pot arăta familiile gazdă despre religie și cultură, determinând familiile lor gazdă să nu mai aibă stereotipuri față de religia elevilor. Ca răspuns la evenimentul din 11 septembrie 2001, Programul de Schimb și Schimb al Tineretului Kennedy-Lugar este unul din programele care oferă burse studenților din țările islamice pentru a învăța despre societatea și valorile americane (YESprograms, 2002). Prin creșterea gradului de conștientizare, acest lucru va ajuta studenții și societatea să nu se teamă de musulmani și evrei. Astfel, discriminarea și hărțuirea cibernetică împotriva musulmanilor și a evreilor vor scădea deoarece înțeleg și simt că toți cei din lume au sentimente.
Consilierea este o modalitate excelentă de a opri hărțuirea online. Deși ați putea crede că consilierea nu va schimba prea mult, dar, de fapt, conform Bower și Rowland (2006), consilierea este mai eficientă decât cea obișnuită, persoanele care primesc consiliere pot fi mulțumite după tratament. Musulmanii și evreii care sunt agresați de cibernetică pot merge la un consilier, fie la școală, fie în afara școlii. Victimele pot alege să se alăture fie sesiunilor individuale dacă sunt prea timide, fie se pot alătura sesiunilor de grup în cazul în care ajung să asculte experiențele altor victime. Ascultarea altor victime le poate ajuta pentru că aceștia se simt empatizați cu victimele. Pe baza cercetării Dr. Brené Brown (2010), ea definește rușinea ca fiind sentimentul sau experiența dureroasă a crezului că suntem eronați și, prin urmare, nevrednici de dragoste și de apartenență. Atunci când o victimă decide să-și împărtășească experiența, victima este curajoasă să facă față problemei sale. Consilierii ar trebui să încurajeze întotdeauna victimele să vorbească despre sentimentele lor și să-și amelioreze stresul de a fi în propria lor religie. Ședințele de grup nu numai că au schimb de experiență, ci ar trebui să aibă și jocuri și activități care să aducă victimele laolaltă și să le arate că nu sunt singuri. Dr. Brené Brown a spus odată: "A practica curajul și compasiunea este să privim viața și oamenii din jurul nostru". Consilierii ar trebui să îi învețe pe victime despre modalitățile de a se proteja atunci când sunt agresați de cibernetică, cum ar fi raportarea la poliție sau blocarea ciberneticului pe internet. Fără îndoială că consilierea poate aduce un impact în viața victimelor cyberbully.
Guvernul ar trebui să-și facă datoria în ceea ce privește stoparea hărțuirii cibernetice față de musulmani și evrei. Ori de câte ori victimele raportează despre agresiune cibernetică, poliția nu ar trebui să le privească ochii doar pentru că poliția este islamofobie sau antisemitism. Poliția ar trebui să fie corectă și justă atunci când este vorba despre cetățeni criminali și care încalcă legea. B.F. Skinner (1938) a inventat termenul de operant condiționat; înseamnă schimbarea aproximativă a comportamentului prin utilizarea armăturii care este dat după răspunsul dorit. În cazul în care cyberbully este un student, școala ar trebui să avertizeze cyberbully. Cyberbulle-ul trebuie să fie supus orelor de caritate . Aceste ore de caritate îi ajută să se reflecteze pe sine pentru ceea ce au făcut, astfel încât să nu le mai repete. Guvernele ar trebui să șteargă dispozitivele electronice și internetul cyberbullies atunci când sunt prinse pe internet. Guvernul ar trebui să impună și să consolideze legile privind hărțuirea cibernetică. Crearea mai multor politici cibernetice va contribui la scăderea ratei . Stimulentele pot fi oferite de guvern pentru grupurile de consiliere non-profit care ajută victimele hărțuirii cibernetice. Guvernul ar trebui să ofere o clădire pentru grupurile de consiliere non-profit pentru a-și desfășura activitățile. Prin aceasta, guvernul ajută victimele în mod indirect, deoarece guvernul a oferit facilități pentru grupurile de consiliere. Astfel, musulmanii și evreii pot să-și împărtășească emoțiile și să-și amelioreze stresul cauzat de hărțuirea cibernetică.

Islamofobia și antisemitismul nu ar trebui să fie subiectul hărțuirii cibernetice și nici nu ar trebui să se utilizeze caracteristici ca subiect de hărțuire cibernetică. S-ar putea să nu fiți cei care sunt cibernetici, poate că într-o zi copilul dumneavoastră ar putea fi agresiv. Fiind născut în propria voastră rasă nu este vina voastră sau alegerea voastră, nu putem schimba rasa noastră și nu ar trebui să discrimineze și alte rase. Deci, să facem un efort pentru a opri cyberbulle față de islamofobie și antisemitism, prin sensibilizarea, sesiunile de consiliere și, de asemenea, eforturile guvernului de a opri cyberbullying.

Referințe
  1. Belsey, B. (2000). Cyberbullying. Retrieved March 10, 2015, from http://www.cyberbullying.org/
  2. Defining “Islamophobia” (n.d.). Retrieved March 10, 2015, from http://crg.berkeley.edu/content/islamophobia/defining-islamophobia
  3. 9/11 Attacks. (2010). Retrieved March 11, 2015, from http://www.history.com/topics/9-11-attacks#
  4. Charlie Hebdo and its satirical role. (2015, January 8). Retrieved March 11, 2015, from http://www.bbc.com/news/world-europe-15551998
  5. About YES Program. (2001, January 1). Retrieved March 11, 2015, from http://yesprograms.org/about
  6. Lipset, S. M., “The Socialism of Fools- The Left, the Jews and Israel,” Encounter, (December 1969), p.24 Retrieved March 11, 2015
  7. Martin, J.N. , Nakayama, T.K. (2011), Experiencing Intercultural Communication, McGraw-Hill International Edition
  8. Bower Peter, J. and N. Rowland (2006) Effectiveness and cost effectiveness of counselling in primary care. Cochrane Database of Systematic Reviews, Retrieved March 12, 2015
  9. Brown, B. (2010, September 1). The Gifts of Imperfection: Let Go of Who You Think You’re Supposed to Be and Embrace Who You Are. Retrieved March 12, 2015
  10. Skinner, B. F. (1938).The Behavior of organisms: An experimental analysis. New York: Appleton-Century.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu